تست فوتبال09359897030

تست فوتبال09359897030

تست فوتبال به سایت masoudranjbar.ir خوش آمدید.شماره تماس جهت تست 09359897030
تست فوتبال09359897030

تست فوتبال09359897030

تست فوتبال به سایت masoudranjbar.ir خوش آمدید.شماره تماس جهت تست 09359897030

ذوب اهن 3 میلاد 0

                                        ذوب اهن 3      میلاد 0  

 

هفته چهارم مسابقات دسته اول باشگاه های تهران ساعت 13:00 مورخ ۳۰/7/1391 ورزشگاه ایت الله سعیدی. 

 

بازیکنان ذوب اهن :محمد جهاندیده ـامیرحمزه عطایی پور ـامیرحسین مرادی ـ امیرحسین دادگر ـ سجاد نوری ـ امیررضا دادگر ـیونس اقاجانی ـ علی اجلی ـ پیمان پرهنر ـ شاهین رستمی ـ پیمان کاردان.  

                         

                             سرمربی :مسعود رنجبر                              سرپرست:حمید فراهانی

 

تعویض ها: {مهرداد بختیاری} به جای {علی اجلی } دقیقه 75  

{امیر  طلوعی }به جای {یونس اقاجانی } دقیقه 82 

 

  

 

شرح گل ها:دقیقه 25 کرنر علی اجلی با یک بغل پا توسط پیمان کاردان  به گل تبدیل گردید. 

  

دقیقه 63 سانتر زیبای علی اجلی توسط پیمان کاردان با یک ضربه ی سر به گل تبدیل گردید. 

 

دقیقه 70 خطای مدافعین تیم میلاد بر روی پیمان کاردان  که علی اجلی پشت ضربه قرار گرفت و توپ را به روی دروازه ارسال کرد که امیرحمزه عطایی پور با یک بغل پا توانست گل سوم تیم را به ثمر برساند.  

 

 

تمرینات دایره ای

علم ورزش

چکیده:

تمرینات دایره ای به معنای انجام یک سری از حرکات استقامت است که با فاصله یک استراحت کوتاه، پشت سر هم انجام میشود. مزیت بزرگ این تمرین ها، پرورش توانایی در انجام حرکات متعدد و مختلف در یک زمان کوتاه است. تمرین دایره ای می تواند هم قدرت و هم استقامت عضلات را افزایش دهد، البته هنگامی که زمان استراحت بین حرکات بیشتر شود، قدرت عضلات بیشتر تقویت می شود.

   در سال 1959 برنامه ای به نام تمرینات دایره ای، در دانشگاه لیدز انگلستان ابداع شد. این برنامه به وسیله ی آقای آدامسون و مورگان جهت تشویق کردن دانش آموزان و فعال کردن آنها در یک برنامه بدن سازی به وجود آمد. تمرینات دایره ای به دلیل اینکه وضعیت جسمانی و فیزیولوژی بدن را بهبود می بخشد توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

  تمرینات دایره ای به عنوان یک برنامه بدن سازی خوب پیشنهاد می شود. زیرا که این برنامه علاوه بر تقویت قابلیت های مختلف جسمانی، موجب تقویت و بهبود سیستم گردش خون و اعمال حیاتی بدن می شود. برنامه تمرینات دایره ای را می توان مطابق با شرایط جسمانی ورزشکار طراحی کرد. همچنین قابلیت اجرای آن در زمان کم و مطابقت آن با وسایل و تجهیزات و امکانات موجود ورزشی، از نقاط قوت این برنامه تمرین به حساب می آید. تمرینات مذکور می باید شامل تمرین هایی باشند که قابلیت های ویژه ای که ورزشکار برای آن تمرین می کند را توسعه دهد. برای مثال تمرینات دایره ای که بیشتر مشتمل بر تمرینات مقاومتی با وزنه است، برای ورزش هایی مناسب است که در آنها قدرت عضلانی یک عامل اصلی و استقامت قلبی- تنفسی یک عامل فرعی باشد. (کشتی، دوهای سرعت، فوتبال و ...)

  هر یک از تمرین های دایره ای «ایستگاه تمرینی» نامیده می شود. از این رو به آنها تمرینات ایستگاهی نیز گفته می شود.

 

  • ·        نحوه طراحی تمرینات دایره ای:

 تعداد ایستگاه ها در تمرینات دایره ای، معمولاً بین 6 تا 15 ایستگاه متغیر است که ورزشکار در هر یک، فعالیت مشخصی را انجام می دهد و کل زمان مور نیاز جهت انجام یک دور آن، بین 5 تا 20 دقیقه در نظر گرفته می شود. این دستگاه ها معمولاً بر روی محیط دایره ای چیده می شوند که به خاطر نظارت و کنترل بهتر توسط مربی و تعویض سریع مفید به نظر می رسد. البته ممکن است با توجه به وسایل و امکانات موجود، سالن و یا محل تمرین، طرز چیدن و قرار دادن ایستگاه ها متغیر و به اشکال مختلف باشد. زمان استراحت بین هر ایستگاه یا تمام ایستگاه ها باید متناسب باشد و مدت فعالیت و همچنین سطح آمادگی جسمانی ورزشکاران نیز در نظر گرفته شود. طبعاً هر قدر سطح آمادگی ورزشکاری بیشتر باشد، زمان استراحت کوتاه تری در نظر گرفته می شود. در این روش تمرینی، باید زمان و حداکثر تعداد حرکات برای هر تمرین مشخص شود. اصطلاح حداکثر تکرار یک حرکت به تعداد انجام حرکت با در نظر گرفتن یک زمان معین یا بدون در نظر گرفتن زمان مشخص اطلاق می شود که نوع برنامه تمرین (سبکی یا سنگینی) و تعداد مطلوب آن بستگی دارد. یک دور برنامه تمرینی زمانی به پایان می رسد که ورزشکاران در تمامی ایستگاه ها تمرینات مربوط را انجام داده باشند.

  • ·        اصول راهنمای تمرینات دایره ای:

1- این روش برای برنامه های تمرینی خارج از فصل مسابقه و پیش از فصل و همچنین برای ورزشکارانی که نیاز به قدرت، توان و استقامت عضلانی دارند، مناسب است.

2- برای بهبود قدرت 6 تا 10 تکرار بیشینه و برای بهبود استقامت عضلانی و توان 12 تا 25 تکرار سریع در هر ایستگاه انجام دهید.(روش آزمون)

3- تعداد ایستگاه ها می تواند بین 6 تا 15 ایستگاه باشد.

4- بهتر است ایستگاه ها روی یک محیط دایره ای چیده شود تا مربی بتواند بر اجرای تمرین نظارت داشته باشد.

5- ایستگاه ها باید به گونه ای طراحی شوند که در یک ایستگاه حرکت پویا و با هدف افزایش ضربان قلب و در ایستگاه بعد حرکت ایستا انجام شود.

6- تمرین هایی را باید انتخاب کنید که هم بالا تنه و هم پایین تنه را تقویت کند. به ترتیب یک ایستگاه عضلات بالا تنه و ایستگاه بعد عضلات پایین تنه درگیر شود.(به ویژه تمرینات با وزنه)

 

 

 

7- پیشنهاد می شود مربی یا ورزشکار تعداد انجام حرکات در هر ایستگاه را شمارش کند تا در چرخش های بعدی آن، تعداد را باز هم تکرار کند.

8- کل برنامه تمرین بهتر است 3جلسه در هفته و حداقل 8 هفته ادامه یابد.

9-بهترین روش جهت کنترل شدت تمرین در هر ایستگاه زمان اجرای حرکت در ایستگاه و شمارش ضربان قلب ورزشکار است.(نسبت کار به استراحت)

10- جهت کنترل شدت تمرین هدفدار از روش ((  THR))1  استفاده شود.

11- در ابتدای تمرینات، ایستگاه ها با تکرار کمتر( 6 یا 7 ایستگاه) تعداد چرخش ها کمتر( 1 یا 2 دور) و نسبت کار به استراحت سبکتر در نظر گرفته شود.(2:1 یا 3:1 یا 4:1) ضمن اینکه نوع فعالیت در ایستگاه ها مناسب انتخاب شوند.

12- علاوه بر استراحت های مناسب بین ایستگاه ها (نسبت کار به استراحت که بر اساس ضربان قلب ورزشکار تعیین می شود.) استراحت بین چرخه ها نیز با دقت تعیین و ضربان قلب کمتر از 120 نشود.

 

 

 

یادآوری:

الف) قبل از هر جلسه تمرین، برنامه گرم کردن باید انجام شود.

ب) رعایت نکات ایمنی، مخصوصاً در برنامه تمرینات دایره ای با وزنه ضروری است.

ج) ورزشکاران باید با روش شمارش ضربان قلب به طور کامل و دقیق آشنا شوند.

 1. target heart rate  

د) اندازه گیری میزان پیشرفت به زمان اجرای تمرین بستگی دارد. با ثبت تمرین روزانه می توانید از مقدار پیشرفت تمرین با خبر شوید.

ه) استفاده از تمرینات پولیومتریک در این روش باید متناسب با اصول راهنمای تمرینات پولیومتریک باشد در غیر این صورت استفاده از آن پیشنهاد نمی شود.

و) ورزشکاران تنها می توانند با اجازه مربی و در پایان هر چرخش کامل دایره نوشیدنی یا آب مصرف کنند.

ز) سرد کردن در پایان هر جلسه تمرین ضروری است.

 

تمرینات دایره ای به دو شکل قابل اجرا است:

1- آزمون های ایستگاهی:

این نمونه از تمرینات دایره ای، بیشتر جهت ارزیابی برخی از فعالیت ها در تعداد مشخصی از ایستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش ورزشکار با انجام تکرارهای مشخص در هر ایستگاه (بدون استراحت) ایستگاه ها را یکی پس از دیگری به سرعت طی می کند تا بتواند در هر حداقل زمان ممکن، کل ایستگاه ها را به اتمام برساند. البته از این روش می توان به عنوان یک برنامه تمرینی نیز استفاده کرد.

2- تمرینات ایستگاهی:

این تمرینات که با هدف افزایش قابلیت ها انجام میشود، با اعمال استراحت در بین ایستگاه های تمرین اجرا می شود. در این روش نسبت استراحت به کار و همچنین سطح آمادگی جسمانی ورزشکار بستگی دارد.

مزایای تمرینات دایره ای:

1- تعدادی از تمرین های مختلف قدرتی، سرعتی، انعطاف پذیری، توانی، چابکی، هماهنگی، تعادل و یا حتی مهارتی را می توان در آن قرار داد.

2- در این نوع تمرینات، محیط پر نشاط و جالبی از نظر رقابت برای افراد ایجاد می شود.

3- برای تغییر فشار می توان تعداد ایستگاه ها را کم یا زیاد کرد، زمان اجرا را تغییر داد.(نسبت کار به استراحت) همچنین تعداد دورها (چرخش ها) و یا نوع فعالیت و کار را در ایستگاه ها تغییر داد.

4- می توان تمام ایستگاه ها را تمرینات با وزنه و یا ترکیبی از برنامه های افزایش سرعت، انعطاف پذیری، توانی، چابکی، هماهنگی، طناب زدن، مهارتی و یا دوچرخه ثابت را در هر یک از ایستگاه ها قرار داد.

  • 5- چنانچه زمان اجرا و شدت فعالیت و سایر مراحل مختلف برنامه کنترل شود، پیشرفت افراد را در سطوح بالا به مقدار بسیار زیادی تضمین می کند.

6- تعداد زیادی ورزشکار می تواند به طور همزمان در تمرینات ایستگاهی شرکت کند.

بیوگرافی لیونل مسی

بیوگرافی لیونل مسی : لیونل آندره مسی 24 ژوئن سال 1987 در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.

وی عضو تیم ملی بزرگسالا ن آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده «جانشین» است.

لیونل در سن 5سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال 1995 مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست. وی 11 سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.

باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.

آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.

جانشین به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در 30 بازی 37 گل به ثمر برساند.

لیونل مسی در اکتبر 2004 توانست اولین بازی رسمی‌اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با این بازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

زمانی که در تاریخ 1 می 2005 مسی توانست اولین گل رسمی‌اش را برای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه به ثمر برساند تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز سن داشت. وی با این گل توانست خود را به عنوان جوان‌ترین گلزن بارسلونا در لا لیگا مطرح کند.

به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی اسپانیا دربیاید اما وی این پیشنهاد را رد کرد. در ژوئن سال 2004 مسی در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر 20 ساله‌های آرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت.

در ژوئن 2005 توانست همراه با تیم زیر 20 ساله‌های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد.

لیونل با زدن 6 گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را با دیگو مارادونا مقایسه می‌کردند.

در تاریخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال 2010 منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی می‌تواند با پرداخت مبلغ 150 میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد. این مبلغ 30 میلیون یورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است.

در سال 2005 خوزه پکرمن، لیونل مسی را به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی‌اش را برابر مجارستان انجام داد. مسی در دقیقه 63 وارد میدان شد اما به فاصله 40 ثانیه از زمین مسابقه اخراج شد. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه انجام داد.

وی اولین بازی خود را در جام باشگاه‌های اروپا در تاریخ 27 سپتامبر و در برابر اودینسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی 2005 را که به بهترین بازیکن زیر 21 سال اروپا داده می‌شود، به لیونل مسی داد. جانشین توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.

مصدومیت شدید باعث شد مسی به مدت دو ماه از کلیه فعالیت‌های ورزشی دور بماند. به خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی 2006 در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم ملی آرژانتین برای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند.

مسی پس از روماریو (فصل 94-93) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترین دربی اسپانیا هت تریک کند. در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را با مارادونا مقایسه کردند. جانشین همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافت کرد، 62 متر با توپ حرکت کرده 6 نفر از بازیکنان حریف را پشت سر گذاشت و دروازه ختافه را گشود.

تمام کارشناسان ورزشی جهان این گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب «مسیدونا» دادند.

لیونل مسی در فصل 2008- 2007 توانست در یک هفته 5 گل به ثمر برساند تا تیم بارسا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرده و خودش نیز یک شروع رویایی را تجربه کند. فرانتس بکن بائر و یوهان کرایف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوان بهترین بازیکن جهان نام برده‌اند.

ذوب آهن ۲= نفت تهران۰

 ذوب آهن تهران 2  نفت تهران 0

 

 

ذوب آهن تهران دربازی سوم ازسری مسابقات باشگاههای تهران به مصاف تیم قدرتمند نفت تهران رفت که این بازی در پایان با نتیجه 2-0 به نفع تیم ذوب آهن به پایان رسید 

 

اسامی بازیکنان ذوب اهن:محمد جهاندیده.امیر حسین مرادی .امیر حمزه عطایی.امیر حسین دادگر.سجاد نوری.یونس اقاجانی.امیر رضا دادگر.پیمان پر هنر.پیمان کاردان.علی اجلی(۸۰شاهین رستمی) 

 

سرمربی :مسعود رنجبر                      سرپرست:حمید رضا فراهانی

 

شرح گلها: 

 

پیمان کاردان در دقیقه 45 روی ضربه کرنر  با یک بغل پای استادانه موفق 

شد دروازه تیم نفت را باز کند. 

 

دردقیقه 75مجددا پیمان کاردان که با پاس زیبای پیمان پرهنر روانه دروازه شده بود با خطای مدافع تیم نفت متوقف شد و در حالی که همه منتظر اعلام ضربه پنالتی بودن داور اعلام ضربه خطای پشت محوطه اعلام کرد که این بار نیز کاردان موفق شد از روی ضربه ایستگاهی خود وتیم ذوب آهن را دو گله کند وبه این ترتیب شاگردان مسعود رنجبر وحمید فراهانی موفق شدن ضمن کسب ۳امتیاز به رتبه سوم جدول نیز صعود کنند

 

کار و کاسبی فوتبالیست های پولدار چیست؟

کار و کاسبی فوتبالیست های پولدار چیست؟

فوتبالیستها را باید قشری دانست که به قول عامیانه “پولدارند” و نه غم نان دارند و نه غم آب! اما این دلیل نمی­ شود تا آنها به قراردادهای چند صد میلیونی فوتبال بسنده کنند و به فکر این نباشند که سرمایه­ های خود را که اتفاقا کم هم نیست, در کارهای دیگر به قول معروف به کار نیاز ندازند.

به گزارش هفت روز به نقل از عصر ایران؛ فوتبالیستهای ایرانی در بازار کار دنبال چه صنفی می­ روند؟ در این گزارش نگاهی انداخته شده است به شغل دوم تنی چند از فوتبالیستهایی که یا دوران بازنشتگی از فوتبال را در حال تجربه کردن هستند یا اینکه در کنار فوتبال به فکر درآمدزایی دیگری افتاده ­اند.

فوتبالیستها را باید قشری دانست که به قول عامیانه “پولدارند” و نه غم نان دارند و نه غم آب! اما این دلیل نمی­ شود تا آنها به قراردادهای چند صد میلیونی فوتبال بسنده کنند و به فکر این نباشند که سرمایه­ های خود را که اتفاقا کم هم نیست, در کارهای دیگر به قول معروف به کار نیاز ندازند.

فوتبالیست های ایرانی در بازار کار دنبال چه صنفی می­ روند؟ در این گزارش نگاهی انداخته شده است به شغل دوم تنی چند از فوتبالیستهایی که یا دوران بازنشتگی از فوتبال را در حال تجربه کردن هستند یا اینکه در کنار فوتبال به فکر درآمدزایی دیگری افتاده ­اند.

جواد نکونام؛ دلارهای اسپانیایی در بازار عطر

کاپیتان تیم ملی فوتبال و استقلال یکی از خوش­پوش­ترین چهره­های فوتبالی است و شاید به همین دلیل است که به بازار عطر و ادکلن توجه کرده و حالا در واردات عطرهای خارجی یکی از فعال­ترین­ ها به حساب می ­آید. البته نکونام در کنار این تجارت شیک و البته پولساز با تنی چند از دوستان خود شرکت تولید پوشاک و لوازم ورزشی هم تاسیس کرده است.

کریم باقری؛ بازرگان فرش!

کریم باقری، هافبک صاحب نام سال هالی نه چندان دور  پرسپولیس، که زمانی فوتبالش هم مثل فرش شهرش زبانزد عام و خاص بود در کنار شوت زدن و دویدن و پاس دادن در زمین چمن در امر صادرات فرش و ارز آوری برای کشور تجربه و تبحر بالایی دارد. کریم خان همراه پدر همسرش یکی از تجار معروف فرش ایران و به خصوص تبریز در دنیاست! البته او به دلیل علاقه­ مندی دوران کودکی چند تریلی هم دارد که در شرکت ترابری­اش در حال طی کردن جاده­ های مختالف ایران هستند.

علی دایی؛ آقای پولدار

علی دایی را همه پولدارترین چهره ورزشی کشور می­ دانند که نشان می­ دهد او مثل تحصیل و ورزش در تجارت هم انسان موفقی بوده که به همین دلیل جایگاه ممتازی از لحاظ اقتصادی دارد. مشارکت در ساخت یک شهرک توریستی در اطراف چالوس، مالکیت چندین فروشگاه و گالری کفش و لباس در مراکز خرید یوسف آباد، منیریه، میدان محسنی و میلاد نور و همچنین اداره موسسه تولیدی پوشاک ورزشی دایی، مشغله هایی است که بعد از فوتبال ذهن دایی را به خود مشغول کرده است تا علی دایی نشان دهد که در زمینه پول در آوردن هم به فکر رکورد شکنی است.

خداداد عزیزی؛ تجارت جهانی!

چهره جنجالی و حاشیه­ ساز فوتبال ایران که در یکی دو سال اخیر از متن فوتبال رانده شده است, در تجارت آن هم تجارت جهانی امتحان خوبی را پس داده است و در حالی که در فوتبال فرصت سوزی­ هایی داشته, نشان داده است که تاجر موفقی است. خداداد صاحب یک شرکت تولید قطعات یدکی اتومبیل در سنگاپور است و در دبی هم سرمایه گذاری های خوبی انجام داده است.

نیما نکیسا؛ رستوران دارد!

روح لطیف نیما نکیسا، او را وارد عرصه هنر کرده و آن طور که شنیده ایم به زودی کاست سنگربان سابق تیم ملی روانه بازار موسیقی خواهد شد. البته فعالیت غیر ورزشی نکیسا فقط به هنر و موسیقی ختم نمی شود . نیما خان با همکاری پدرش اداره یک رستوران سیک و مدرن را در خیابان فراهانی برعهده دارد. خوش تیپی نیما باعث شده کار و کاسبی اش بگیرد.

یحیی گل محمدی؛ صاحب یک آرایشگاه مجهز

یحیی گل محمدی، مدافع اسبق  تیم ملی فوتبال سرمربی فعلی صبای قم  از آن دسته فوتبالیست هایی است که همواره دور حاشیه را خط کشیده و بی سر و صدا به زندگی و کار خود مشغول است . او به همین چند روزه شهرت و قدرت دلخوش نکرده و اداره یک آرایشگاه مجهز به نام هنر پرشیا را بر عهده دارد. ضمن اینکه آقا یحیی در امور خیریه نیز پیشقدم است و آن طور که شنیده ایم هزینه یک موسسه خیریه را تامین می کند.

سیروس دین محمدی؛ کاسبی در میلاد نور

چندین سال حضور در استقلال و سابقه حضور دو ساله در فوتبال باشگاهی آلمان، گذشته از تجربیات فنی و حرفه ای فراوان برای سیروس خان ، از لحاظ مادی هم برای هافبک ریز نقش پگاهی ها سودآور بود. سیروس، سرمایه اش را که هم ریالی است و هم ارزی در کار تولید پوشاک به کار انداخته و یک موسسه تولید پوشاک را اداره می کند . البته یک باب مغازه در پاساژ میلاد نور و در جوار هم قطارانی چون میناوند ، پیروانی و دایی نیز از دیگر سرمایه گذاری های جناب سیروس خان است که در آن به عرضه پوشاک ورزشی می پردازد.

علیرضا نیکبخت؛ پوشاک تولید می کند!

علیرضا نیکبخت واحدی ، مهاجم سابق برسبولیس بیشتر از آنکه به فکر آینده اش باشد ، به تیپ و مد و ظاهرش می رسد و فرصت چندانی برای پرداختن به امور تجاری ندارد . البته گویا به تازگی شم تجاری نیکی هم تقویت شده و شنیدیم وی در یک موسسه تولید پوشاک مشارکت و سرمایه گذاری کرده است.

رسول خطیبی؛ ورزشگاه ­می­ سازد

مربی فولادگستر تبریز آنقدر به فوتبال و توپ و تور علاقه دارد که حتی سرمایه گذاری هایش هم یکجوری به فوتبال و ورزش ربط پیدا می کند . مهاجم تبریزی سپاهان ، پروژه ساخت یک مجموعه ورزشی را در تبریز آغاز کرده و نظارت بر چگونگی انجام کار این مجموعه و تامین هزینه های آن مهمترین مشغله خطیبی بعد از فوتبال است.

پژمان نوری؛ در آستانه آپارتمان سازی!

پژمان نوری، هافبک تیم ملوان بندر انزلی پسر ارشد خانواده ای است که املاک زیادی در شمال دارند اما پژمان علاقه ای به کشاورزی و زمین داری ندارد. از قرار معلوم پژمان هم نان را در ساخت و ساز می بیند. او قصد دارد در قطعه زمینی که در اختیارش است ، آپارتمان سازی کند البته در فصل بهار! در این مدتی هم که بیکار بوده سرش با خواهرزاده اش و مراقبت و پرستاری از او گرم بوده ، مثل اینکه پژمان خان در رشته پرستاری استعداد بسیار خوبی دارد!

علیرضا منصوریان؛ بازار کامپیوتر!

علیرضا منصوریان ، هافبک اسبق استقلال ، دو سال حضور در آلمان و فوتبال ماشینی و حساب شده ژرمن ها ، حسابگری علی منصوریان را هم تقویت کرد ، به طوری که این بازیکن مارک هایش را در بازار پر رونق کامپیوتر سرمایه گذاری کرد. اگر خریدار قطعات و لوازم کامپوتر هستید ، حتماً سری به فروشگاه منصوریان واقع در چهار راه ولی عصر بزنید.

پژمان جمشیدی؛ گالری عطر و ادکلن

پژمان جمشیدی، بازیکن سالهای نه چندان دور لیگ برتر علاوه بر اینکه بعد از چندین سال تحصیل در رشته عمران هنوز موفق به اخذ مدرک نشده و دائماً به خاطر پاس کردن واحدهای درسی دنبال اساتید خود است ، بخشی از وقتش را هم در گالری عطر و ادکلن فروشی اش که در کرج واقع است ، می گذراند.

مهدی هاشمی نسب؛ در فکر افتتاح پیتزافروشی

مهدی هاشمی نسب بازنشسته فوتبال  و بازیکن پر شر و شور سالهای گذشته استقلال و پرسپولیس حالا به یک بازیکن بی حاشیه و آرام تبدیل شده و حسابی به فکر آینده خود است . واردات لوازم آرایشی و بهداشتی آقا مهدی را راضی نکرده و حالا او قصد دارد یک پیتزافروشی دایر کند ، البته اینکه کجا و با کی هنوز معلوم نیست ، اما احتمالاً یکی از پر رونق ترین پیتزافروشی های تهران از آن گلزن ترین مدافع فوتبال ایران خواهد شد.

حامد کاویانپور؛ نمایشگاه اتومبیل

حامد کاویانپور، هافبک سابق ملی پوش تیم پرسپولیس، یک مدرسه فوتبال تاسیس کرد که همه امکانات و سهام آن متعلق به خودش است. در کنار آموزش فوتبال به نونهالان علاقمند ، آقا حامد ، در کار خرید و فروش اتومبیل هم فعال است و اتفاقاً اتومبیل های لوکس و گرانقیمتی هم در دست و بالش دارد.