تست فوتبال09359897030

تست فوتبال09359897030

تست فوتبال به سایت masoudranjbar.ir خوش آمدید.شماره تماس جهت تست 09359897030
تست فوتبال09359897030

تست فوتبال09359897030

تست فوتبال به سایت masoudranjbar.ir خوش آمدید.شماره تماس جهت تست 09359897030

تاکتیک

تاکتیک به معنای کار گروهی است ، اما در حال حاضر در دنیای فوتبال بویژه فوتبال سطح اول دنیا تا برنامه ای در معرض تمرین و هماهنگی بالای تیمی قرار نگرفته باشد و از آن در جهت اعتلای اهداف واقعی در فوتبال استفاده نشده باشد ، نام تاکتیک نمی دهند.

به عقیده تمامی کارشناسان ، تاکتیک با هوش بازیکنان رابطه مستقیم دارد و بازیکنان دارای ضریب هوشی پایین ، اصول تاکتیکی را به خوبی فرا نمی گیرند. مسئله دیگر که با تاکتیک رابطه مستقیم دارد ، تمرین تیمی است. هیچ تیم فوتبالی و هیچ بازیکنی را نمی توان یافت که بدون تمرینات طولانی و مداوم اصول تاکتیکی را فراگرفته باشد.

با یک نگاه ساده به بازیها می توان فهمید که نیاز به آشنایی با تاکتیکها و استفاده صحیح از این اصول با فوتبال آمیخته است و این آمیختگی چنان است که بدون آن پیروزی و ارائه فوتبال زیبا شدنی نیست.

به لحاظ فنی تاکتیکها به دسته کلی تقسیم می شوند :

تاکتیکهای فردی

تاکتیکهای تیمی

تاکتیکهای ایستگاهی




تاکتیکهای فردی

تاکتیکهای فردی به برنامه هایی اطلاق می شود که بازیکن به تنهایی در جهت رسیدن به هدف و بطور مشخص و سازماندهی شده از این برنامه ها استفاده می نماید. بر اساس اطلاعات فیفا تاکتیکهای فردی در ده دستور جای می گیرند:

هر بازیکنی که صاحب توپ می شود ، یک حمله جدید آغاز می شود.

هر بازیکنی که توپ را از دست می دهد باید دفاع کند ( حتی اگر توپ در منطقه حریف باشد. ).

بازیکن نباید اجازه دهد که توپ از کنار وی عبور نماید ، در صورتی که می تواند آن را تصاحب کند.

به خاطر حمایت از بازیکن هم دسته باید پاس مورد حمایت قرار گیرد.

برای دریافت ، بازیکن باید به استقبال توپ برود تا مدافع حریف فرصت قطع کردن توپ را پیدا نکند.

بازیکن با استفاده از فراست و زیرکی به موقع از دریبلینگ استفاده نموده و برای خود فضا ایجاد می کند و به فضای ایجاد شده می رود.

بازیکن نباید اجازه بدهد توپ به زمین بخورد.

بازیکن با قرار دادن بدن بین توپ و حریف ، توپ را پوشش بدهد.

برای برقرای ارتباط باید رو به توپ بازی کرد.

شروع های مجدد یک حمله جدید است که با حمایت باید صورت گیرد.

بازیکنان فوتبال باید بتوانند از تکنیکها که مهارت اجرای حرکات هستند در خدمت تاکتیک استفاده نمایند. تاکتیکی دارای احتمال موفقیت بیشتر است که با استفاده از تکنیک اجرا شده باشد.

با انجام تمارین مداوم و صحیح نیز می توان تکنیک اجرای حرکات را بهبود بخشید.


تاکتیکهای تیمی

تاکتیکهای تیمی خود به دو دسته خیلی مهم تقسیم می شوند.

تاکتیکهای هجومی

تاکتیکهای دفاعی

تاکتیکهای هجومی برنامه هایی هستند که تیم بطور هماهنگ و سازماندهی شده از آنها در جهت بازی سازی ، مالکیت و رساندن توپ به محوطه جریمه حریف استفاده می نماید تا به تیم حریف ضربه بزند و صاحب گل شود.

به لحاظ فنی اصول حمله شامل موارد زیر است :

عرض - نفوذ - خلاقیت - تحرک در حمله ( بازی بدون توپ ) - حمایت

در ایجاد تاکتیکهای هجومی داشتن مهارت در تکنیکهایی مانند کنترل ، پاس ، دریبلینگ و شوت و ... کاملا ضروری و لازم به نظر می رسد.

در حال حاضر تاکتیکهای هجومی یکی از مهمترین تاکتیکهایی هستند که در فوتبال تراز اول دنیا نگاهی خاص به آنها می شود و تبیین و سازماندهی این گونه برنامه ها برای موفقیت تیمها الزامی است.


تاکتیکهای دفاعی برنامه هایی هستند که بصورت گروهی از لحظه از دست رفتن توپ ، توسط تیم به معرض اجرا در می آید. بدون شک مهمترین اصل در فوتبال اصل دفاع است. بسیار مشاهده شده است که تیمهایی که خوب دفاع می کرده اند ، با حضور یک خط حمله متوسط توانسته اند تا مراحل بسیار بالا پیش روند.

بر اساس نظر کارشناسان اصول دفاع به قرار زیر است:

تاخیر - پوشش ( حمایت ) - تعادل - تمرکز - کنترل


رعایت کلیه اصول دفاعی به همراه انجام تمرینات مستمر و برنامه های دفاعی می تواند وزنه ای سنگین برای هر تیمی باشد. دفاع به ماهیت خاصی که در فوتبال دارد مهم ترین اصل بازی است و توجه به آن برای همگان لازم است.

بازیکنان باید اصول دفاعی را بیاموزند و توسط مربیان تمامی نقیصه های بازیکنان رفع گردد. اجرای دفاع خوب می تواند در ایجاد حملات خوب نیز موثر باشد. زیرا حمله چیزی جز به دست آوردن توپ نیست که با دفاع امکان پذیر است .

تاکتیکهای ایستگاهی

ضربات ایستگاهی یا شروع مجددها به واسطه فراوانی و وفور آنها در تمامی مسابقات فوتبال ، در امور تاکتیکی از جایگاهی خاص برخوردارند.

ضرباتی مانند ضربات دروازه ها ، ضربات آزاد مستقیم ، ضربات آزاد غیرمستقیم ، پرتابهای دست ، ضربات کرنر و ...... از جمله ضربات ایستگاهی هستند که تاثیر خاصی بر جریان بازی دارند.

در تمامی تیمهای فوتبال ضربات ایستگاهی از جایگاه خاصی برخوردارند و لزوم سازماندهی و برنامه ریزی بر روی آنها بر هیچ کس پوشیده نیست.


لزوم تمرین

در استفاده از تاکتیکها مهمترین رکنی که وجود دارد ، تکنیک می باشد. بدون شک استفاده از تکنیکها و مهارتها جز بی چون و چرای فوتبال است. به واسطه اجرای خوب تکنیکها است که فوتبال زیباتر می گردد و درصد موفقیت تاکتیکی نیز بالا می رود .

انجام درست تکنیکها و تاکتیکها نیازمند تمارین مداوم و پیوسته ایست که توسط مربیان طراحی گردیده و بررسی شده اند. تمارینی که می تواند در آموزش و یادگیری برای بازیکنان بسیار مهم باشد. تمارین می توانند شرایط مسابقه را برای مربیان و تیم بازسازی نماید ، تا در این شرایط یادگیری بهتر باشد.

به علت اینکه مهارتهای آموخته شده برای بازیکنان باید در شرایط بازی باشد و این مهارتها باید تقویت شود ، تکرار و تمرین مهمترین راه برای ایجاد شرایط خوب در یادگیری است.

همچنین تکرار و تمرین زیر نظر مربیان می تواند بهترین روش برای کاهش اشتباهات باشد. فقط در سایه تمرین است که تیمها می توانند برنامه های خواسته شده را اجرا نموده و به اهداف مورد نظر دست یابند. اما باید دانست رسیدن به این مهم ساده نیست . مربیان ما باید با مطالعات فراوان و بررسی های مختلف سعی در پیشرفت دانسته های خود داشته باشند و این دانسته ها را به بازیکنان اننتقال دهند ، تنها در سایه همین امور است که می توان موفق گردید.

دفاع خطی

دفاع خطی نیاز به یک دروازبان باهوش دارد.کسی که بتواند در هنگام لزوم نقش لیبرو را بازی کند.از دفاع خطی نباید اینگونه تعبیر شود که چهار مدافع از ابتدا تا پایان بازی و تحت هر شرایطی باید روی یک خط قرار گیرد،اینگونه بازی کردن کاملا اشتباه است و کاملا منسوخ شده است و از مضرات ان میتوان دریافت گلهای متعدد از عمق دفاعی اشاره کرد.

نقش مدافع اول:(pressure)

۱-فشار روی توپ برای بدست اوردن مالکیت مجدد توپ اگر امکان پذیر باشد.

۲-قطع کردن هر نوع حمله حریف

۳-انتخاب بموقع زاویه دفاع

۴-عوض کردن سرعت

۵-تلاش برای نگه داشتن مهاجم جلو خودش

نقش مدافع دوم:(Cover)

1-برقرار کردن خط دفاعی

2-زاویه ساپورت خیلی مهم است(زاویه ساپورت باید 45 درجه از مدافع اول باشد)و پوشش دهنده فضایی را که در صورت مغلوب شدن مدافع اول باشد.

3-فاصله ساپورت خیلی مهم است.

4-زمان ساپورت(مدافع دوم خیلی سریع باید به استقبال مهاجم حریف برود در صورت مغلوب شدن مدافع اول.

نقش مدافع سوم:(Balance1)

1-بستن شیاری که مهاجم می خواهد فرار کند به شیار و فضای باز

2-فشرده سازی عمق دفاعی

3-حفظ تراکم و فشردگی

4-قطع پاسهای تودر حریف

5-ارتباط کلامی با مدافعان دیگر

مدافع چهارم:(Balance2)

1-مدافع چهارم باید انجام دهد بعضی از کارهای مدافع سوم را

2-اگاهی از وضعیت مدافع سوم برای ایجاد تعادل

3-ساختن دفاع مورب با دقت تمام

وقتی که مدافع در موقعیت خوب دفاعی قرار میگیرداو باید:

ببیند توپ را،هم تیمی و حریف را همزمان

جدول تمرینات

جدول تمرینات

هر تیم حرفه ای برای اینکه در امر باشگاه و تیم داری موفق باشد نیاز به برنامه ریزی دارد . این کار در تمرینات هم بکار می رود و تیم ها برای خود در زمان های مختلف جدول تمرینات تنظیم می کنند که مثلا اگر تیمی یک ماه تا مسابقات فرصت داشته باشد جدول خود را طی یک ماه تنظیم کند .
تمرینات بر اساس سن بازیکنان متفاوت است و به سه گروه سنی : خردسالان و کودکان ، نوجوانان ، نوجوانان و بزرگتر تقسیم بندی می شود :


خردسالان و کودکان


مدت تمرین آنها باید یک الی دو ساعت باشد .

نوجوانان


مدت تمرین آنها باید یک ساعت و نیم باشد . ( دو بار در هفته )

جوانان و بالاتر


مدت تمرین آنها باید یک ساعت و نیم الی دو ساعت باشد

کودکان در جلسات تمرین خود همیشه باید از توپ استفاده کنند . اصول متوقف کردن توپ ، اداره کردن آن ، پاس به طور زیگزاگ و غیره باید زیاد تمرین شوند . بازی تیمی نیز اهمیت دارد.
برای برطرف کردن نقائص بازیکنان نیز از تمرین باید استفاده کرد . بازیکنی که با پای چپ نمی تواند بازی کند ، به قدری باید با این پا تمرین کند که به خود کاری برسد ، چیزی که در ابتدا فاقد آن بوده است .

یک مربی آگاه هرگز به تکرار تمرینات ابتدایی قناعت نمی کند . او باید هر روز تمرینات جدیدی را ابداع کند و در جلسات به اجرا بگذارد ، خصوصا طرحی داشته باشد که به عنوان هادی و راهنمای تمرینات مورد استفاده قرار دهد .
در گروه های سنی که تعداد جلسات تمرین آنها در هفته زیاد است ، پیشرفت کار را مورد توجه قرار دهید (ثبت کنید) . جنبه آموزشی تمرینات نیز مهم است . جلسات تمرین خود را با حرکات بسیار مشکل شروع نکنید ، بلکه آنها را تدریجا انجام دهید .
مسابقه قبل می تواند دستور کار شما برای تمرین باشد ، به عنوان مثال ، اگر تیم در پیشبرد بازی از گوش های زمین مشکل داشته باشد ، باید در این مورد تمرین کرد ، اگر دفاع تیم در بازی هوایی مشکلاتی داشته باشد ، تاکید شما بر این مورد باشد .
در هر نوع شیوه تمرین ، انجام یک بازی مشروط مطلوب است .

مثال:

بازیکنان را به صورت دو تیم در آورید و قانونی برای آنها برقرار کنید . فقط گلی قابل قبول است که با سانتر انجام گیرد یا فقط گلی پذیرفته می شود که با شوت سر ضرب انجام بگیرد . تمام این موارد موجب خود کاری بازیکن می شود .


اهداف هر تمرین معلوم است


  • بررسی مسابقه قبل و سعی در اصلاح معایب.
  • اجرای حرکات تکنیکی که تمام بایکنان هنوز به آنها مسلط نشده اند.
  • ایجاد محیطی نشاط آور و روح بازی گروهی .

یک نکته جالب در صدرنشینی غیرمنتظره رئال

یک نکته جالب در صدرنشینی غیرمنتظره رئال


هواداران رئال مادرید شاید تصور نمی کردند که تیمشان شب گذشته و در پایان هفته پنجم لالیگا، صدرنشین شود اما با شکست عجیب 4-1 بارسا در زمین سلتا و برتری 2-1 رئال در زمین بیلبائو، این امر، محقق شد.


به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید که فصل را با تساوی بدون گل در زمین خیخون آغاز کرده بود، از همان ابتدا دو امتیاز ار بارسلونا عقب افتاد و با وجود پیروزی در سه بازی بعدی، به دلیل تداوم بردهای بارسلونا، این تیم همچنان پشت سر آبی و اناری ها در رده دوم لالیگا قرار داشت تا اینکه شب گذشته و با اتفاقاتی که در بالا ذکر شد،رئالی ها یک بار دیگر و پس از 7 ماه، طعم شیرین صدرنشینی را چشیدند.

آخرین بار ماه مارس گذشته بود که رئال صدرنشین جدول لالیگا بود. در آن مقطع، رئال با شکست 1-0 مقابل همین تیم بیلبائو، صدر را از دست داد و به بارسلونا واگذار کرد و دیگر هم نتوانست آن را بازپس بگیرد.

مادریدی ها فصل گذشته در ماه نوامبر و  هفته دهم لالیگا بود که پس از برتری 4-0 در زمین گرانادا توانستند به صدر جدول صعود کنند. نکته جالب اینکه، در آن مقطع نیز سلتا بود که با برتری 1-0 در نوکمپ، باعث صدرنشینی رئال مادرید شد و این اتفاق امسال هم تکرار شد. در واقع رئال مادرید در همان زمینی که فصل گذشته صدر را از دست داده بود، بازهم به لطف سلتا دوباره صدرنشین اسپانیا شد.

شاید بد نباشد نگاهی بیندازیم به عملکرد رئال مادرید در پایان هفته پنجم فصل گذشته، نسبت به فصل جاری. رئال مادرید با هدایت آنچلوتی، در پایان هفته پنجم فصل 2014-2015، 2 شکست و سه پیروزی کسب کرده بود، 18 گل زده و 9  گل نیز خورده بود اما امسال با هدایت بنیتس، رئال 4 برد و یک تساوی کسب کرده، 14 گل زده و تنها 1 گل دریافت کرده است. 4 امتیاز بیشتر، 4 گل زده کمتر اما 8 گل خورده کمتر، آمارها را به نفع بنیتس سوق داده اند.