تبریک موفقیت تعدادی از جوانان آتش بیگی

با خبر شدیم که تعدادی از جوانان آتش بیگی به شرح زیر با موفقیت آزمون های تخصصی مربوطه و دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خود را پشت سر گذاشتند لذا بدینوسیله قبولی این عزیزان را تبریک گفته و  ضمن تقدیم انبوهی از گلهای شقایق وحشی و نسترن کوهپایه های زادگاهمان سلامتی و توفیق روزافزونی را برایشان آرزومندیم.

۱- یاسر دهپور: قبولی در آزمون نظام مهندسی

۲- پریسا شجاعی: آغاز وکالت دادگستری

۳- مهدی هشترودی: قبولی در آزمون وکالت دادگستری

۴- لیلا هشترودی: قبولی در آزمون وکالت دادگستری با رتبه برتر

۵- حمیدرضا شجاعی: قبولي در آزمون قضاوت و دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد

 

اشعاری از کونول

با تشکر از برادر عزیزمان آقای علی شقاقی که زحمت تایپ و ارسال اشعار زیر از شاعر گرانقدر آتش بیگ آقای عطاءالله امیری (کونول) را کشیده است. (لطفا ادامه مطلب را بخوانید)

 سیزیلدارام آغلارام     غملی اورک داغلارام

دردیمه  یتن  اولماز     اوز  یارامی   باغلارام

 عطاءالله امیری (کونول)

ادامه نوشته

غم‌نامه آتش‌بيگ

عصر روز دوشنبه (14/11/92) كتاب تاريخ و جغرافياي هشترود (زمينه‌هاي تاريخي و گردشگري) چاپ انتشارات مهد آزادي تبريز به عنوان هديه‌اي ارزشمند از طرف دوست ارجمندم آقاي سليمان مهرنسب، از آموزگاران محترم شهرستان هشترود و اهل روستاي قره‌كلك، به دستم رسيد. اين كتاب نوشته يكي ديگر از عزيزان آموزگار، يعني آقاي اسماعيل سيفي، در اواخر دهه هفتاد مي‌باشد. در شرح حال نويسنده كتاب يعني آقاي سيفي نوشته شده كه ايشان در اول مهرماه سال 1346در روستاي چراغچي از توابع هشترود به دنيا آمده و پس از طي مراحل تحصيل ابتدايي و راهنمايي در روستاهاي چراغچي و سلوك، از دانشسراي تربيت معلم بستان آباد فارغ‌التحصيل شده و سپس با ادامه تحصيل در مركز آموزش عالي ضمن خدمت فرهنگيان مدرك كارشناسي خود را اخذ نموده است. در آخر اين كتاب (صفحه 129) مطلبي با عنوان غم‌نامه آتش‌بيگ نوشته شده كه ضمن تشكر از نويسنده محترم كتاب با همين عنوان و بدون تغيير متن در وبلاگ نوشته مي‌شود تا در دسترس همه مراجعين به وبلاگ قرار گرفته و با نظر عزيزان مطلع نقد شده و اصلاحات لازم بر روي آن صورت گيرد. همچنين در پاورقي اشاره شده كه اين مطلب در روزنامه مهد آزادي- شنبه 26 ارديبهشت 77- سال 48- شماره 1521 به قلم آقاي اسماعيل سيفي چاپ گرديده است. (لطفا ادامه مطلب را بخوانید و در پایان تصویر یک سند قدیمی ارزشمند و بسیار جالب مربوط به اجاره زمین در عزیز آباد یکی از روستاهای دهستان آتش بیگ در زمان ناصرالدین شاه قاجار را مشاهده نمایید. منتظر نظرات تک تک شما عزیزان هستیم.) 

   عزیز دهپور ۲۱/۱۱/۹۲

ادامه نوشته

خیر مقدم به همکاران جدید وبلاگ

سلامی چو بوی خوش آشنایی

سهند همیشه سرفراز در فصل زمستان

نمایی از طبیعت زیبا و مسحور کننده آتش بیگ در اردیبهشت ماه

پیوستن عزیزان جدید به جمع نویسندگان وبلاگ زادگاهمان آتش بیگ را خیر مقدم عرض می نماییم. امید است روز به روز  همکارانمان بیشتر شوند و با تلاش مضاعف تأخیر خود را جبران نمایند. ما انتظار فعالیت بیشتری را از همه دوستان داریم. هدف ما از ایجاد این وبلاگ انتشار نیکیها، ثبت سرگذشت انسانهای زحمتکش و معرفی استعدادها، منابع، مناظر طبیعی، سرمایه های انسانی جوان و پرتلاش، فرهیختگان و... آتش بیگ و سایر روستاهای حومه آن می باشد. سخنان و اعمال نیکو با نگارش جاودانه تر شده و به ویژه در عصر انفجار اطلاعات در گستره ای به پهنه ی گیتی انتشار می یابند. شایسته است که از این فرصت بی بدیل نهایت بهره را ببریم. در این زمینه دست نیاز به سوی همه عزیزان ساکن در آتش بیگ، روستاهای حومه و کوچ کنندگان به شهرهای بزرگ و کوچک دراز نموده و از آنان برای افزایش وزانت و غنای وبلاگمان استمداد می طلبیم. انتظار داریم که در این زمینه همه به ما کمک کنند؛ علما، اساتید دانشگاه، پزشکان، آموزگاران، دانش آموزان، دانشجویان، افسران ارتش و سپاه، حقوقدانان، ورزشکاران، کارکنان بانکها و ادارات دولتی، کشاورزان و کارگران عزیز، فعالان اقتصادی، کسبه، مردان و زنان، پسران و دختران، پیران و جوانان و...
اکنون که خانواده های آتش بیگی با عزم و اراده ای دوچندان امکان ادامه تحصیل فرزندان خود را فراهم ساخته اند و برادران و خواهران گرامی ما به صورت فراگیر نهضت ورود به مقاطع تحصیلات عالی را آغاز نموده اند به روشنی می توان نقش موثرتر این عزیزان در آینده ایران عزیز را مشاهده نمود.
امید است که دعوت این برادران کوچک خود را شایسته پاسخ دانسته و با درج نظرات و ارسال مطالب جدید ما را یاری نمایند. لازم به ذکر است که سعی ما بر افزایش دوستیها و محبت بین خانواده های محترم آتش بیگی و همینطور روستاهای حومه آن می باشد و تلاش خواهیم کرد از درج هر گونه مطلب اختلاف انگیز پرهیز نماییم. به قول حافظ عزیز:

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

نهال  دشمنی  برکن  که  رنج  بیشمار  آرد


                                                                            ارادتمند همه دوستان: عزیز دهپور

اينجا زادگاه من است

با سلام و احترام به همه انسان‌هايی كه گذشته خود را مدیون گذشتگان می‌دانند، بالاخص زادگاهشان.

همانطوری كه خانواده مهمترين كانون برای تشكيل يك مجموعه می باشد زادگاه، هم كانونی است برا‍‍‍ی تشكيل يك سرزمين وسيع به نام وطن؛ هر آن كه به خانواده و گذشته خود پشت كرد به زادگاه هم پشت خواهد كرد و هر آن كه به این دو ارزش قائل نشد وطن هم برايش مفهومی نخواهد داشت و نهايتاً جهان و بشريت در صورت عدم توجه به اين اصول نقيض نيت خالق هستی، در مورد آفرينش جهان خصوصاً انسان به عنوان اشرف مخلوقات خواهيم بود. (حتماْ ادامه مطلب را بخوانید)                                               

                                       با احترام فتاح عزتی آتش بیگ 15/10/92

ادامه نوشته

محمدكريم خان از حاكمان آتش‌‌بيگ

چندي است به همت دوستان سايت زادگاهمان آتش‌بيگ ايجاد گرديده و مطالب خوبي در آن گذاشته شده است. بنده نيز مترصد فرصتي بودم كه به قدر بضاعت در غناي آن بكوشم توصيه عزيزان نيز انگيزه‌ام را دوچندان نمود در نيل به اين مقصود بر آن شدم كه از بزرگان آن ديار و احوالات آنان سلسله مطالبي را به رشته تحرير در آورم. اين مطالب شامل شرح حال گذشتگان از روحانيون، خوانين و اشخاص حاضر، بالجمله كساني كه مدارج علمي، نظامي و پست و مقام اجرايي داشته و يا فعال اقتصادي بوده و موفق عمل كرده‌اند، مي‌گردد. اميد آن دارم كه مورد قبول واقع شود.

                                                                                               عليرضا شجاعي

                                                                                                   6/11/92

ادامه نوشته

ترجمه فارسی اشعار تاریخ پنجشنبه دوازدهم مرداد 1391

به نام خدا

با سلام

در یکی از نظرات بازدید کننده محترم از کشور کانادا به نام آقای مهران درخواستی مبنی بر ترجمه اشعار ترکی (تاریخ پنجشنبه دوازدهم مرداد 1391) شده بود که حقیر ضمن تشکر از اظهار لطف آقا مهران و علاقه و حس فرهنگی شان درحد توان مضامینی را که بنده در وصف زادگاهم سروده بودم که به نام (یوردومون شانینده نغمه) یا نغمه ای در وصف زادگاهم بود با قلم ناتوان خود فقط تا این حد توانستم آن را به فارسی برگردانم امیدوارم توانسته باشم رضایت شما دوست عزیز را تاحدی برآورده کنم. هر چند زبان ها و فرهنگ ها، مخصوصاً زبان و فرهنگ غنی ترکی، مضامین و اصطلاحاتی دارند که در یک جمله گنجاندن آن امکان پذیر نمی باشد ولی یقین دارم که حس و علاقه فرهنگی شما کمک خواهد کرد تا درک مورد نیاز خودتان را بدست آورید.

با احترام فتاح عزتی آتش بیگ

ادامه نوشته

وصف آتش بیگ توسط شاعر خویش جناب آقای عطائ امیری

 

آتش بیگین نوبهار یاز هواسی وار

چوخ گوزل داغلاری ناز هواسی وار

کهلیگ له ری سوزر داغلار دوشینده

آتش بیگین اوردک قاز هواسی وار

باغلاریندا آچار گول لر چیچک لر

آتش بیگین باشقا بیر ناز نواسی وار

ایگیت له ری واردور کلی قهرمان

آتش بیگین گوزل بیر باز هواسی وار

.........................................................

شعر دیه رم آتش بیگین آدینا

باغلارینا باغچاسینا هم دادینا

آتش بیگی قاضی سالیب یادینا

قوربان که سک قاضینین اولادینا

شوراسینا، دهیارینا هم ده کی هر زادینا

شعر دیه رم اتش بیگین اوزینه

قوربان اولام آتش بیگین سوزینه

باغلارینا باغچاسینا جیرانلارینین گوزینه

افتخار یارادیب قاضی بو گون اوزینه

زحمت چکیب آتش بیگین دوزینه

 

عطاءالله امیری (کونول ائل گنجی) تقدیم به غیورمردان آتش بیگ

 

محرم در زادگاهم آتش بیگ

محرم و آغاز آن با نام سالار شهیدان معنا و مفهوم متفاوتی در زندگی بشریت خصوصاً شیعیان نسبت به ماههای دیگر نمود پیدا می کند. بابت این معنا و مفهوم متفاوت به دلیل نیازی نداریم. چرا که امام با عمل این معنا و مفهوم را در جایی کتابت نموده که از بین رفتنی نیست و به عقیده حقیر جاودانگی امام حسین(ع) به دلیل پایبندی به وظیفه دینی و اسلامی و اراده برای انجام این مسوولیت با شجاعت و رشادت بوده. حالا چرا باید به این انسان مظلوم بگوییم نمی دانم؟ بگذریم. در این ماه که در همه جای جهان بالاخص ایران عزیز مراسم و آیین های گوناگونی برای گرامیداشت این اسوه مردانگی و ایثار برگزار می گردد در زادگاهم روستای آتش بیگ هم اهالی صادق و دوستدار عترت نبی اکرم از این امر مستثنی نیستند و با علاقه و شور خاصی به این امر مبادرت می کنند. 

ادامه نوشته

شروع مراسم عزاداری ایام محرم در هیات جوانان علی اکبر (ع) روستای آتش بیگ

به اطلاع همه همشهریان عزیز می رساند مراسم عزاداری ایام محرم در هیأت جوانان علی اکبر (ع) روستای آتش بیگ از اول تا سیزدهم ماه محرم شامل مراسم سینه زنی قرائت قرآن و زیارت عاشورا توسط مداحان جوان روستا برگزار می شود امید است که با شرکت در مراسم های مذهبی این هیات با الگوبرداری از امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) باعث افزایش و رونق هر چه بیشتر هوشیاری- ادب- احترام- گذشت و فداکاری مردم روستا باشیم

 

از طرف اعضای هیات جوانان علی اکبر (ع) روستای آتش بیگ