تست فوتبال09359897030

تست فوتبال09359897030

تست فوتبال به سایت masoudranjbar.ir خوش آمدید.شماره تماس جهت تست 09359897030
تست فوتبال09359897030

تست فوتبال09359897030

تست فوتبال به سایت masoudranjbar.ir خوش آمدید.شماره تماس جهت تست 09359897030

پاس

استفاده از پاسها...
  • استفاده از پاس به عقب به عنوان یک ابزار حمله
  • استفاده از ردوبدل به عنوان ابزار حمله
  • استفاده از تعویض بازی و تعویض منطقه حمله
  • ....

 

استفاده از پاس به عقب به عنوان یک ابزار حمله اگر پاس به یک بازیکن در وسط مدافعان داده شود ، باعث می شود که مدافعان به سمت آن بازیکن کشیده شوند و این بازیکن با پاس به عقب می تواند قدرت بازی سازی و استفاده از فضاهای خالی را برای تیم ایجاد کند. البته پاس به عقب در چنین مواقعی زمانی اجباری است که بازیکن تحت فشار زیاد قرار گیرد ، در صورتی که یک بازیکن در عمق صاحب توپ شود و فشار بر روی وی وارد نشود ، خود قدرت بازی دارد ، زیرا مهمترین هدف در بازی رسیدن به دروازه حریف است.

استفاده از ردوبدل به عنوان ابزار حمله در این نوع بازی می توان با استفاده از یک رد و بدل ، فضا سازی نمود. بازیکن مهاجم با حرکت به سمت توپ و دریافت توپ از یار خودی مدافعان را دچار اشتباه می نماید و با استفاده از یک پاس یا حرکت با توپ ، موقعیت بازی را افزایش می دهد


در تجزیه و تحلیل بازیها ، ما باید دقت داشته باشیم که بازیکن چه کاری می خواهد انجام دهد.

استفاده از تعویض بازی و تعویض منطقه حمله

پاس در منطقه بالها می تواند مدافعان را به ست کناره ها بکشاند ، به صورتی که مهاجمان در بال مخالف از آزادی عمل خوبی برخوردار می شوند و به راحتی می توانند موقعیت بازی ایجاد نمایند. اغلب تلاش برای تعویض بازی در ضمن پاس به عقب در کناره ها انجام می شود. در زیر با یک حرکت ترکیبی ، تعویض عرض بازی نشان داده شده است..

استفاده از پاسهای کوتاه به جهت تعویض بازی
با استفاده از پاسهای کوتاه و استفاده از بازی ترکیبی می توان مناطق بازی را به راحتی عوض کرد و در نهایت از فشار مدافعان بر روی توپ کاست. یکی از مهمترین مطالب در انجام این گونه تاکتیکها پشتیبانی و حمایت و حرکات بدون توپ است تا بتوان مدافعان را به راحتی جا گذاشت..

استفاده از پاسهای کوتاه در عرض برای بازی سازی بسیار موثر است. مهاجمان با استفاده از پاسهای سریع در عرض می توانند تمرکز و حالت دفاعی مدافعان را مختل کرده و با استفاده از فرار و حمایت ، ایجاد موقعیت بازی نمایند.

اگر بازیکنان در خط حمله توسط مدافعان در یک خط تحت فشار قرار گرفته باشند ( مانند شکل مدافعان بر روی یک خط قرار گرفته اند.) ، بازیکنان می توانند از خط دفاعی بگذرند و در پشت مدافعان توپ گیری نمایند. که عموما با استفاده از پاسهای قوسی یا چیپ پاس می توان از این نقاط بهره برد. برای ارسال این پاسها بسته به سرعت مهاجمان می بایست در حدود 10-3 متر پشت خط مدافعان و حدود 10-6 متر در جلوی دروازه بان چیپ پاس ارسال شود. مهاجمان برای استفاده از توپ باید قبل از زدن ضربه توسط توزیع کننده شروع به حرکت نمایند (استارت). همیشه به یاد داشته باشید مهاجمان در دریافت توپها موفق ترند ، زیرا مدافعان پشت به محل ارسال توپ هستند و برای حرکت باید ابتدا 180 درجه بچرخند.

استفاده از اورلپ در کناره ها با بازیکن عقب
درتمامی فوتبالهای سطح بالا مشاهده می شود که هیچ توپی در کناره ها وجود ندارد که یک حرکت اورلپ در کنار آن انجام نگرفته باشد. حتی در بسیاری از مواقع شکل اورلپ ها می تواند تاثیراتی را بر آرایش تیمی داشته باشد. ( برای مثال تفاوت میان 2-4-4 نوین و 2-4-4 کلاسیک )
در استفاده از اورلپ توسط بازیکنان پشت سر هنگامی که پاس توسط یک بازیکن در کناره ها دریافت گردید ، بازیکن عقبی با سرعت اورلپ را در کناره زمین انجام می دهد. (زمان و سرعت حرکت مهم است)

استفاده از اورلپ در کنار زمین با بازیکن کناری
این حرکت هم از حرکات دونفره شایع در فوتبال است ، که عموما توسط هافبکها صورت می گیرد و به راحتی بازیکن مدافع را از جریان بازی خارج می نماید. تشریح زمان پاس و حرکت از سوی مربیان الزامی است ، تا بهترین نتیجه از حرکت گرفته شود.

استفاده از اورلپ در محوطه جریمه
با یادگیری اورلپ به عنوان یک حرکت پایه می توان از آن در تمامی مناطق زمین استفاده کرد. برای مثال ما در اینجا یک نمونه از استفاده اورلپ در محوطه جریمه را شرح می دهیم.

از دیدگاه کارشناسان تاکتیک ، یکی از بهترین راههای نفوذ به خطوط دفاعی استفده از پاس یک دو در پشت و داخل محوطه جریمه حریفان است. با استفاده از سرعت و دقت در اجرای پاسهای یک دو رو به بیرون می توان موقعیتهای بسیار خوبی را در محوطه جریمه بخصوص برای ارسال پاس عرضی ایجاد کرد.

استفاده از یک دو در محوطه جریمه رو به داخل
یکی دیگر از بازیهای شایع در فوتبال به خصوص سطوح بالاست که مزیت قابل توجه آن اینست که در صورت اجرا دقیق و سریع ، بازیکن دریافت کننده مستقیما در موقعیت شوت به دروازه قرار می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد