تست فوتبال09359897030

تست فوتبال09359897030

تست فوتبال به سایت masoudranjbar.ir خوش آمدید.شماره تماس جهت تست 09359897030
تست فوتبال09359897030

تست فوتبال09359897030

تست فوتبال به سایت masoudranjbar.ir خوش آمدید.شماره تماس جهت تست 09359897030

نگاهى به تاریخچه ال کلاسیکو

ال کلاسیکو فقط یک مسابقه فوتبال نیست و همین مسأله این بازى بزرگ را از دیگر دربى هاى دنیاى توپ گرد متمایز کرده است. جنگ منطقه مذهبى کاتالان و پایتخت نشینان مادرید همواره در کشور اسپانیا ادامه داشته است و حالا این جنگ با نام ال کلاسیکو به مستطیل سبز کشیده شده است.
ال کلاسیکو لغتى است که هیجان، حساسیت و اضطراب را با خود به ارمغان مى آورد. بدون شک دربى ال کلاسیکو طى سال هاى اخیر، حساس ترین و مهیج ترین رقابت در دنیاى توپ گرد بوده است. با شروع رقابت هاى باشگاهى در قاره سبز، بسیارى از فوتبالدوستان براى سوت آغاز ال کلاسیکو لحظه شمارى مى کنند. 

ابرار ، حالا شمارش معکوس براى پرواز ال کلاسیکوى شماره ۱۶۰ آغاز شده است. تمامى فوتبالدوستان در سراسر جهان تنها چند ساعت دیگر به تماشاى این بازى جذاب و منحصر به فرد خواهند نشست. ال کلاسیکو همیشه جذاب بوده اما امشب با توجه به شرایط ۲ تیم در جدول این بازى بزرگ جذاب تر از همیشه خواهد بود. رئال مادرید و بارسلونا در حالى مقابل یکدیگر قرار مى گیرند که هر ۲ با ۷۷ امتیاز صدر جدول را قرق کرده اند و براى کسب عنوان قهرمانى با یکدیگر مى جنگند.آمادگى بالاى بازیکنان ۲ تیم به خصوص مسى و کریس رونالدو نیز مى تواند به جذاب تر شدن این بازى حساس کمک کند. 

نگاهى به تاریخچه 

ال کلاسیکو فقط یک مسابقه فوتبال نیست و همین مسأله این بازى بزرگ را از دیگر دربى هاى دنیاى توپ گرد متمایز کرده است. جنگ منطقه مذهبى کاتالان و پایتخت نشینان مادرید همواره در کشور اسپانیا ادامه داشته است و حالا این جنگ با نام ال کلاسیکو به مستطیل سبز کشیده شده است. ال کلاسیکو نبرد ۲ فرهنگ کاملاً مخالف در مستطیل سبز است. این رقابت منحصر به فرد در دنیاى فوتبال براى اولین بار در سال ۱۹۲۹ با نام ال کلاسیکو برگزار شد. البته قبل از آن هم ۲ تیم رئال مادرید و بارسلونا بازى هایى را مقابل یکدیگر انجام داده بودند اما کارشناسان فوتبال آغاز ال کلاسیکو را سال ۱۹۲۹ میلادى مى دانند. دقیقاً به همین خاطر است که درباره تعداد ال کلاسیکو هاى برگزار شده اختلاف نظر وجود دارد. اگر تمام بازى هاى ۲ تیم در چهار چوب رقابت هاى لیگ اسپانیا را در نظر بگیریم، به عدد ۱۵۹ مى رسیم. رئال مادرید و بارسلونا تا کنون در چهار چوب لیگ اسپانیا ۱۵۹ بار مقابل یکدیگر صف آرایى کرده اند که از این میان ۶۸ برد سهم رئالى ها و ۶۱ برد سهم آبى و انارى هاى بارسلون بوده است. ۳۰ بار نیز این ۲ تیم مقابل یکدیگر به نتیجه تساوى دست یافته اند. باید ببینیم این بار این اعداد و ارقام به چه ترتیب تغییر خواهد کرد. 

ال کلاسیکو و کتاب هاى گینس 
نبرد بارسلونا و رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ میلادى از سوى فدراسیون بین المللى تاریخ و ارقام فوتبال به عنوان حسا س ترین و پر بیننده ترین دربى جهان شناخته شده است. هر چند که پیش از این ابعاد جهانى ال کلاسیکو بر هیچ فوتبالدوستى پوشیده نبوده اما درج این رقابت فوتبال در کتاب رکوردهاى گینس این رقابت را بزرگتر از همیشه به تصویر مى کشد. ال کلاسیکو با پوشش تلویزیونى ۲ ، ۳ میلیارد نفرى گوى سبقت را از همه رویداد هاى جهان فوتبال ربوده و به تنهایى در صدر جدول پر بیننده ترین رقابت جهان فوتبال ایستاده است. قیمت بلیت این بازى نیز یکى دیگر از رکورد هاى دنیاى فوتبال به حساب مى آید. قیمت بلیست ال کلاسیکو در بازار سیاه در بازى رفت ۲ تیم که در تاریخ هشتم آذر ماه سال گذشته برگزار شد از مرز ۳۵۰۰ یورو نیز تجاوز کرد! 

برترین گلزنان ال کلاسیکو 
رائل، مهاجم اسطوره اى کهکشانى ها با ۱۱ گل در صدر جدول گلزنان ال کلاسیکو قرار گرفته است. مهاجم کهنه کار رئالى ها تا کنون 
۱۱ بار توانسته دروازه بارسلونا را با پیراهن سفید مادرید ى ها باز کند. در آستانه ال کلاسیکو روزنامه هاى مادرید به این بازیکن لقب قاتل 
آبى و انارى ها را مى دهند.پس از رائول، لازکانو با ۸ گل در رده دوم برترین گلزنان تاریخ ال کلاسیکو قرار دارد. در رتبه هاى بعدى این رده بندى این بازیکنان قرار دارند. 
۶ گل: رگوئیرو، لوئیز انریکه و لیونل مسى 
۵ گل: اسکولا، ریوالدو و رونالدینیو 
۴ گل: روبیو ، سانودو، ونتولرا، لکوئه، ماس، آربیزا، لینه کر، اتوئو و ون نیستلروى 
۳ گل: رامون، سامیتیر، مارتین، اورایستو، رومارید ، زامورانو، رونالدو و آنرى 
برنابئو، قاتل میهمانان 
استادیوم رویایى سانتیاگو برنابئو در رقابت هاى فصل اخیر لالیگا قتلگاه میهمانان رئال مادرید بوده است. رئالى ها تاکنون ۱۵ بار در استادیوم خانگى خود مقابل رقباى اسپانیایى ایستاده اند و هر ۱۵ بازى را نیز با پیروزى پشت سر گذاشته اند. 
۱۵ بازى خانگى و ۱۵ پیروزى آمار خارق العاده اى است که شاگردان مانوئل پلگرینى از خود به جاى گذاشته اند. با توجه به این آمار به نظر مى رسد پیروزى در استادیوم خانگى رئال مادرید حتى براى تیم آماده اى مثل بارسلونا هم سخت باشد. البته بارسلونا نیز در ۱۵ بازى خارج از خانه خود فقط یک بار طعم باخت را چشیده است. 

یک ال کلاسیکوى رویایى 
امشب باید منتظر یک ال کلاسیکوى رویایى باشیم. طى چند سال اخیر در شرایطى ال کلاسیکو برگزار شده که یکى از ۲ تیم بارسلونا یا رئال مادرید با بحران مواجه بوده اند اما این بار شرایط کاملاً فرق مى کند. این بار بارسلونا در رئال مادرید در حالى مقابل یکدیگر صف آرایى مى کنند که هر ۲ تیم در اوج آمادگى بسر مى برند. بدون شک در چنین شرایطى مى توان انتظار یک بازى بى نظیر و فوق العاده تماشایى را از ۲ تیم داشت. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد